Jeszcze kilka lat temu większość firm zarządzała danymi produktowymi w sposób tradycyjny, np. za pomocą popularnych arkuszy kalkulacyjnych. Obecnie, technologia rozwija się w sposób dynamiczny, a klienci stają się bardziej świadomi i wymagający.
Producenci i sprzedawcy, bardziej niż kiedykolwiek, muszą dbać o pozytywne doświadczenia konsumentów. Jednym z kierunków, w którym warto pójść jest dostarczanie wysokiej jakości informacji produktowych.
Z drugiej strony, dla sprzedawców, zwroty (często wynikające z niepoprawnej lub niewystarczająco szczegółowej informacji o produkcjach) stały się elementem biznesowym, który bezpośrednio oddziałuje na lojalność konsumentów oraz rentowność prowadzonego biznesu.
System PIM (Product Information Management), wspiera zarządzanie informacjami o produktach. Centralizuje i automatyzuje prace związane z tworzeniem danych zawartych w kartach produktowych.
PIM jest szczególnie przydatny dla dużych i średnich firm, które odznaczają się szerokim asortymentem, wieloma punktami dystrybucji oraz rozbudowanym zespołem redakcyjnym. Dzięki tej platformie:
Producenci otrzymują narzędzie usprawniające dostarczanie informacji produktowych dystrybutorom,
Dystrybutorzy i sprzedawcy otrzymują realne wsparcie zarządzania informacjami o asortymencie, w każdym kanale dystrybucji.