Intranet daje tak wiele możliwości, że jego prawidłowe wdrożenie stanowi znaczący krok w rozwoju firmy. Usprawnia i skraca szereg procesów w takim stopniu, że pracownicy po pewnym czasie od wdrożenia nie wyobrażają sobie bez niego codziennej pracy.
Projektowanie systemu intranetowego jest procesem skomplikowanym. Podejmując taką decyzję, warto dobrze przeanalizować oraz zaplanować cały proces wdrożenia. Pozwala to na uniknięcie wielu błędów oraz ułatwia osiągnięcie zakładanych efektów.
... wciąż słyszę o intranetach wdrażanych z pominięciem etapu analizy przedwdrożeniowej. Chcę wtedy głośno protestować. Czy Wasze firmy naprawdę mają czas na to, aby próbować i ryzykować, zamiast poświęcić więcej czasu na początku na analizę, by potem projektować narzędzie, które faktycznie usprawni pracę i komunikację pomiędzy pracownikami?
Dla firm:
Obniżenie kosztów prowadzenia biznesu i usprawnienie realizacji zadań i procesów wewnętrznych
Zwiększenie efektywności pracy oraz oszczędność czasu w wielu obszarach
Budowanie spójnej kultury organizacji oraz pozytywnego wizerunku pracodawcy
Zgromadzenie i łatwy dostęp do wiedzy firmowej oraz istotnych danych (dokumenty, wzory, rozporządzenia, materiały firmowe itp.)
Sprawny obieg dokumentacji z uwzględnieniem różnych ścieżek oraz poziomów upoważnień
Dla kadry zarządzającej:
Dostęp do informacji niezbędnych w procesach strategicznych i decyzyjnych
Zarządzanie projektami: nadzór nad rentownością, monitoring pracy, nadzór nad postępem prac
Zarządzanie zasobami ludzkimi: przydzielanie zadań, długofalowe planowanie prac, nadzór nad postępem i efektywnością prac
Zapewnienie ciągłości prac po odejściu pracownika oraz łatwe wdrożenie nowego
Łatwy sposób zarządzania uprawnieniami do wybranych informacji, możliwość przydzielania wybranym grupom pracowników różnych poziomów dostępu
Intuicyjne i szybkie generowanie raportów i podsumowań
Dla pracownika:
Dostęp do platformy ułatwiającej realizację codziennych zadań
Zestaw narzędzi wspomagających organizację i koordynację projektów
Narzędzia do realizacji spraw pracowniczych (np. urlopy, zastępstwa, delegacje, rezerwacja zasobów itp.)
Łatwiejsze prowadzenie wspólnych projektów poprzez wygodną komunikację wewnętrzną oraz współdzielenie się plikami i danymi
Zdarzają się sytuacje, w których firmy nie do końca wiedzą, po co właściwie decydują się na wdrożenie intranetu. Dążenie do celu, który nie jest jasno sprecyzowany wprowadza chaos i może doprowadzić do stworzenia systemu, który nie będzie spełniał swoich funkcji.