Intranet daje tak wiele możliwości, że jego prawidłowe wdrożenie stanowi znaczący krok w rozwoju firmy. Usprawnia i skraca szereg procesów w takim stopniu, że pracownicy po pewnym czasie od wdrożenia nie wyobrażają sobie bez niego codziennej pracy.
Brief dla intranetu stanowi dobry punkt wyjścia do prac związanych z analizą przedwdrożeniową zarówno przy projektowaniu nowej platformy intranetowej, jak i rozbudowanie już posiadanej.
By ułatwić wypełnienie formularza Brief, opracowaliśmy zestaw pytań, które mogą stanowić również wstęp do analizy przedwdrożeniowej.
Mamy nadzieję, że lista ta usprawni projektowanie lub rozbudowę intranetu w Twojej organizacji. Jej celem było zwrócenie uwagi na aspekty nieoczywiste, które często w tego typu analizach są pomijane.


... wciąż słyszę o intranetach wdrażanych z pominięciem etapu analizy przedwdrożeniowej. Chcę wtedy głośno protestować.
Czy Wasze firmy naprawdę mają czas na to, aby próbować i ryzykować, zamiast poświęcić więcej czasu na początku na analizę, by potem projektować narzędzie, które faktycznie usprawni pracę i komunikację pomiędzy pracownikami?
Dla firm:
Obniżenie kosztów prowadzenia biznesu i usprawnienie realizacji zadań i procesów wewnętrznych
Zwiększenie efektywności pracy oraz oszczędność czasu w wielu obszarach
Budowanie spójnej kultury organizacji oraz pozytywnego wizerunku pracodawcy
Zgromadzenie i łatwy dostęp do wiedzy firmowej oraz istotnych danych (dokumenty, wzory, rozporządzenia, materiały firmowe itp.)
Sprawny obieg dokumentacji z uwzględnieniem różnych ścieżek oraz poziomów upoważnień


Dla kadry zarządzającej:
Dostęp do informacji niezbędnych w procesach strategicznych i decyzyjnych
Zarządzanie projektami: nadzór nad rentownością, monitoring pracy, nadzór nad postępem prac
Zarządzanie zasobami ludzkimi: przydzielanie zadań, długofalowe planowanie prac, nadzór nad postępem i efektywnością prac
Zapewnienie ciągłości prac po odejściu pracownika oraz łatwe wdrożenie nowego
Łatwy sposób zarządzania uprawnieniami do wybranych informacji, możliwość przydzielania wybranym grupom pracowników różnych poziomów dostępu
Intuicyjne i szybkie generowanie raportów i podsumowań
Dla pracownika:
Dostęp do platformy ułatwiającej realizację codziennych zadań
Zestaw narzędzi wspomagających organizację i koordynację projektów
Narzędzia do realizacji spraw pracowniczych (np. urlopy, zastępstwa, delegacje, rezerwacja zasobów itp.)
Łatwiejsze prowadzenie wspólnych projektów poprzez wygodną komunikację wewnętrzną oraz współdzielenie się plikami i danymi




... wciąż słyszę o intranetach wdrażanych z pominięciem etapu analizy przedwdrożeniowej. Chcę wtedy głośno protestować.
Czy Wasze firmy naprawdę mają czas na to, aby próbować i ryzykować, zamiast poświęcić więcej czasu na początku na analizę, by potem projektować narzędzie, które faktycznie usprawni pracę i komunikację pomiędzy pracownikami?